Osallistujan info

Tapahtuma-aika

HUOM! Tapahtuma-aika muuttunut. Uusi alkuaika on 10:30 järjestäjästä riippumattomista syistä.

Tapahtuma käynnistyy SU 26.5 klo 10:30

Kaikki sarjat lähtevät samaan aikaan

Ennen juoksua

Muista pukeutua sääolosuhteiden mukaisesti: nopeat juoksijat voivat pukeutua kevyemmin, mutta jos olet ensikertalainen pidä huolta siitä, että juoksun aikana ei pääse kylmä yllättämään.

Muista tankata erityisesti ennen maratonia- tai 6h suoritusta.

Tankkaohjeita löydät esimerkiksi täältä https://www.hikipanta.com/ravinto/maraton-ravinto-10-vinkkia/

Pähkinänkuoressa:

  1. Muista nesteyttää itsesi hyvin ennen pitkää urheilusuoritusta. Kovin paljoa ennen lähtöä ei enää kannata tankata nesteitä, muuten nämä voivat hölskyä vatsassa ikävästi.
  2. Älä kokeile mitään uutta, eksoottista ja erikoista ennen maratonia. Pitäydy itsellesi tutuissa ruoka-aineissa.
  3. Testaa ja käy läpi eri geelituotteet jo ennen kilpailua niin tiedät mitkä näistä sopivat sinulle.
  4. Kisaviikolla on hyvä syödä hiilihydraattipainotteisesti. Edeltävänä päivänä on kuitenkin hyvä alkaa jo syömään tavanomaisemmin, että vatsavaivoilta säästytään. Pieni lisätankkaus, esimerkiksi purkillinen jäätelöä voi tuoda hyvää mielialaa ja boostia ja on täysin sallittua.

Kannattaa myös muistaa ottaa hieman suolaa ennen juoksua ja on hyvä ajatus pitää suolaa mukana myös maratonin aikana. Tämä voi auttaa pahimpiin kramppeihin. Toki tämä on huomioitu myös huollossa suolakurkkujen avulla!


NOLLA-kierros








REITTI

MATKAT

MARATON

2 X nollakierros 0.1688km + 38 X peruslenkki 1.1022km = 42.221km

TAI kunnes GPS näyttää vähintään 43 kilometriä


PUOLIMARATON

1 X nollakierros 0.1688km + 19 X peruslenkki 1.1022km = 21,1106 km


NONSTOP

Valitsemasi määrä peruslenkkiä 1.1022km


SARJAT

Maraton: N/M yleinen ja N/M yli 50 v

Puolimaraton: N/M yleinen


HINTA

Tasan 28e olipa matka mikä tahansa.

Netin kautta ilmoittautuminen päättyy pe 24.5.2019. klo 23.00. Jälki-ilmoittautuminen paikan päällä 35 euroa. Varaa käteistä tasaraha.


SAAPUMINEN


Saavuthan paikalle hyvissä ajoin ennen starttia, suosittelemme 45-60 minuuttia ennen lähtöä.

Paikalle pääsee esimerkiksi TKL-bussilla numero 3


Kaupungin parkkipaikkoja löytyy esim. Uimalankadun päästä (ei aikarajoitetta sunnuntaisin).


Voit jättää autosi myös uimahallin parkkipaikalle, kunhan huomaat pysäköintirajoituksen 4 h (muista parkkikiekko).


Käytännön asioita

Muista hakea hyvissä ajoin juoksunumerosi ja ajanottochippi tapahtumakansliasta, joka on Kalevan uintikeskuksella.

Liitä numerolappu rintaasi ja kiinnitä saamasi chippi vasempaan jalkaan niin, että chippi-osa (muovinen laatikko) osoittaa suoraan vasemmalle.

Jos et halua tehdä nuppineuloilla reikiä urheiluvaatteiseesi voit tilata esimerkiksi magneetit näitä varten https://www.amazon.de/raceBIBup-Radfahren-beheben-Magnetische-Startnummernhalter/dp/B077SRTK86/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1550922825&sr=8-3&keywords=race+dots


VARUSTESÄILYTYS


Ilmoittautumisen yhteydessä saat rannekkeen Kalevan uimahallin pukuhuoneisiin. Vie tavarasi valitsemaasi lokeroon ja pääset juoksun jälkeen saunaan, suihkuun ja uima-altaille (ei maauimala).


Muista uimapuku mukaan. HUOM! Tämä ranneke on palautettava juoksunjärjestäjille. Veloitamme palauttamattomasta rannekkeesta 20 euroa.


TAPAHTUMAN AIKANA


Juostessasi maalialueelle ole varovainen, ettet törmää jalankulkijoihin tai muihin juoksijoihin.

Alue on kapea ja maauimalan kävijöille tulee olla esteetön kulku.


Jokaisen kierroksen aikana voit tankata karkkeja, urheilujuomaa ja muita herkkuja. Kierroksen pituus on 1,1 km, joten energiat eivät helpolla pääse loppumaan kesken.


Vessat löytyvät uimahallin aulasta.


KILPAILUN JÄLKEEN


Maaliin saapuessasi tarjolla on makkaraa ja juotavaa (halutessasi: pyydä kasvisvaihtoehto toimitsijalta). Muista palauttaa rannekkeet (ajanotto- ja uimahallin ranneke) kilpailun järjestäjälle.

Luovutamme tapahtumamitallit rannekkeita vastaan.


VASTUU

Jokainen juoksija osallistuu omalla vastuullaan. Tarkistathan vakuutusturvasi ennen kilpailua. Olethan ystävällinen etkä lähde matkaan sairaana. Vältetään tarpeettomat riskit.