Osallistujan info

Tapahtumapaikka

Tapahtumapaikkana toimii Kalevan uintikeskus https://www.tampere.fi/kulttuuri-ja-vapaa-aika/liikunta/liikuntapaikat/uimahallit/uintikeskus.html

Parkkipaikkoja sijaitsee itse uintikeskuksella, että tämän välittömässä läheisyydessä.

Sivulle lisätään tarkempia karttoja ja osoitteita parkkipaikoista hyvissä ajoin ennen tapahtumaa.

Tapahtuma-aika

Tapahtuma käynnistyy SU 26.5 klo 10:00

Kaikki sarjat lähtevät samaan aikaan

Ennen juoksua

Muista pukeutua sääolosuhteiden mukaisesti: nopeat juoksijat voivat pukeutua kevyemmin, mutta jos olet ensikertalainen pidä huolta siitä, että juoksun aikana ei pääse kylmä yllättämään.

Muista tankata erityisesti ennen maratonia- tai 6h suoritusta.

Tankkaohjeita löydät esimerkiksi täältä https://www.hikipanta.com/ravinto/maraton-ravinto-10-vinkkia/

Pähkinänkuoressa:

  1. Muista nesteyttää itsesi hyvin ennen pitkää urheilusuoritusta. Kovin paljoa ennen lähtöä ei enää kannata tankata nesteitä, muuten nämä voivat hölskyä vatsassa ikävästi.
  2. Älä kokeile mitään uutta, eksoottista ja erikoista ennen maratonia. Pitäydy itsellesi tutuissa ruoka-aineissa.
  3. Testaa ja käy läpi eri geelituotteet jo ennen kilpailua niin tiedät mitkä näistä sopivat sinulle.
  4. Kisaviikolla on hyvä syödä hiilihydraattipainotteisesti. Edeltävänä päivänä on kuitenkin hyvä alkaa jo syömään tavanomaisemmin, että vatsavaivoilta säästytään. Pieni lisätankkaus, esimerkiksi purkillinen jäätelöä voi tuoda hyvää mielialaa ja boostia ja on täysin sallittua.

Kannattaa myös muistaa ottaa hieman suolaa ennen juoksua ja on hyvä ajatus pitää suolaa mukana myös maratonin aikana. Tämä voi auttaa pahimpiin kramppeihin. Toki tämä on huomioitu myös huollossa suolakurkkujen avulla!


NOLLA-kierros








REITTI

Käytännön asioita

Muista hakea hyvissä ajoin juoksunumerosi tapahtumakansliasta, joka on Kalevan uintikeskuksella.

Muista kiinnittää numerolappu näkyvälle paikalle. Jos et halua tehdä nuppineuloilla reikiä urheiluvaatteiseesi voit tilata esimerkiksi magneetit näitä varten https://www.amazon.de/raceBIBup-Radfahren-beheben-Magnetische-Startnummernhalter/dp/B077SRTK86/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1550922825&sr=8-3&keywords=race+dots

Numerolappua ei saa peittää.


MATKAT

MARATON

2 X nollakierros 0.1688km + 38 X peruslenkki 1.1022km = 42.221km

TAI kunnes GPS näyttää vähintään 43 kilometriä


PUOLIMARATON

1 X nollakierros 0.1688km + 19 X peruslenkki 1.1022km = 21,1106 km


NONSTOP

Valitsemasi määrä peruslenkkiä 1.1022km


SARJAT

Maraton: N/M yleinen ja N/M yli 50 v

Puolimaraton: N/M yleinen


HINTA

Tasan 28e olipa matka mikä tahansa.

Netin kautta ilmoittautuminen päättyy pe 24.5.2019. klo 23.00. Jälki-ilmoittautuminen paikan päällä 35 euroa. Varaa käteistä tasaraha.


VASTUU

Jokainen juoksija osallistuu omalla vastuullaan. Tarkistathan vakuutusturvasi ennen kilpailua.

Olethan ystävällinen etkä lähde matkaan sairaana. Vältetään tarpeettomat riskit.

Juoksun jälkeen

On ihan hyvä ajatus pitää pieni lepotauko erityisesti maratonin jälkeen. Kevyt liikunta, esimerkiksi kävely, on hyvästä, mutta VK-lenkkejä kannattaa kokeneemmankin kaverin vältellä parin viikon ajan. Tasosta ja taustasta riippuen maratonista toipuu keho täysin 2vk-4vk (tai yli) aikana.